17 Temmuz 2008 Perşembe

siyah dünya

Bana gözlerini gönderme mektuplarýnda can,
Mavilere alýþýk deðilim ben.
Yýllar var ki siyah bir yalnýzlýk büyür şiirlerimde.
Her þeyim karadýr benim, kaderim gibi.
Kaç mevsim ki, zifir bir gece uzar gider;
Hiç sabah olmaz gözlerimde...


Bana gülüþlerini gönderme mektuplarýnda can,
Yýllar var ki, bu kalem sevinçleri hiç yazmadý.
Gamzelerini anlatamam kýrýk dökük mýsralarýmda,
Dertle bütünledim ben kendimi söylemiþtim.
Ne zaman gülmeye kalksam biraz buruksu,
Tebessümler en ufak olur dudaklarýmda...

Bana sevilerini gönderme mektuplarýnda can ,
Sevmeyi unutmuþum kaç zamandýr beceremem.
Bir sevda yorgunuyum ben ezik þarkýlarda,
Iþýl Iþýl caddelerde gece yarýsýyým.
Ne zaman mavilere sarsam kendimi kýrýk bir hevesle,
Geç kalmýþlýðým çýkar hep karþýma...


Bana gözlerini gönderme mektuplarýnda can,
Göndereceksen bari saçlarýný gönder.
Siyahlara aþinayým ,yýllardýr, söylemiþtim.
Her þeyim karadýr,benim ,gözlerim gibi
Siyahlardan bir dünya kurmuþum kendime
Çiçeklerim siyahtýr, siyahtýr þiirlerim...


Nihal Adsýz

Hiç yorum yok: